Okulda Yaşanan Sorunlar ve Çözümüne Yönelik Değerlendirmelerimiz

Okulda Yaşanan Sorunlar ve Çözümüne Yönelik Değerlendirmelerimiz

KTS Ekim ayı Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı çalışmaları kapsamında okulda yaşanan sorunlar ve çözümüne yönelik beyin fırtınası yapmak üzere istişareler ve öğretmenler kurulu toplantısı gerçekleştirildi.

14.11.2018 229

Okulumuzdaki sorunlar tespit edilirken;

1- Öğrencilere ve velilerimize uygulanan "Öğrenci ve Veli Memnuniyet Anketi" sonuçları,

2- Öğrenci ve Veli görüşmeleri,

3- Okul idaresi, öğretmenler ve okul çalışanları ile yapılan görüşmeler,

analiz edilerek okul sorunları aşağıdaki başlıklar çerçevesinde değerlendirilip çözüm yolları üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.

           Yapılan değerlendirmeler sonucunda; sorunlarımıza çözüm yolunda idare ile ortak hareket etmek amacıyla şu kararlar alınmıştır.

 *AKADEMİK BAŞARI İLE İLGİLİ SORUNLAR:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da Okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli kapsayıcı öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kapsamında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 DEVAMSIZLIK:

Devamsızlıklarda anında veli bilgilendirilmeli

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalı

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalı

KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞININ KAZANDIRILMASI:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 İLETİŞİM SORUNLARI:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

GÖRGÜ KURALLARINA UYMADAKİ EKSİKLİKLER:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul panosu hazırlanmalı, broşürler dağıtılmalıdır.

14-11-201814-11-201814-11-201820-09-2018